Uczelniane Centrum Informatyczne (zwana dalej UCI) jest jednostką ogólnouczelnianą realizującą zadania w zakresie informatyzacji Uniwersytetu Szczecińskiego. W skład UCI wchodzą sekcje:

  • Sekcja Wsparcia Użytkowników
  • Sekcja Uczelnianych Systemów Informatycznych
  • Sekcja Infrastruktury

Zadania realizowane przez Sekcję Wsparcia Użytkowników:

  1. Zapewnienie wsparcia technicznego dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego
    w zakresie usług informatycznych nadzorowanych przez UCI.
  2. Serwis sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych.
  3. Inicjowanie szkoleń informatycznych, udział w konferencjach, seminariach IT.
  4. Serwis oprogramowania komputerowego na stanowiskach pracowniczych.
  5. Weryfikacja i opiniowanie problemów związanych ze sprzętem komputerowym, koordynacja napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych.
  6. Koordynacja działań w zakresie komputeryzacji Uniwersytetu Szczecińskiego.
  7. Udział w przygotowywaniu wniosków do ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego w sprawie finansowania sieci komputerowej i innych zadań związanych z komputeryzacją i informatyzacją.
  8. Współpraca z właściwym działem Uniwersytetu Szczecińskiego przy składaniu wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych w zakresie projektów dotyczących informatyzacji uczelni.
  9. Wnioskowanie o podpisywanie umów ramowych, zakupu i prowadzenie centralnej ewidencji oprogramowania i licencji na aplikacje, programy biurowe, systemy operacyjne, programy naukowe i edukacyjne.
  10. Opiniowanie, przedstawianie wniosków i przygotowanie projektów planów dotyczących inwestycji informatycznych.
  11. Nadzór nad zakupami sprzętu komputerowego na Uniwersytecie Szczecińskim.
  12. Zarządzanie systemem zgłoszeń.
  13. Obsługa użytkowników w zakresie poczty e-mail.

Zadania realizowane przez Sekcję Uczelnianych Systemów Informatycznych:

  1. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów informatycznych Uniwersytetu Szczecińskiego: ZSI, Prodziekan, e-Dziekanat, ELS, ELD, e-learning.
  2. Koordynowanie działań związanych z informatyzacją uczelni (integracja systemów, wdrażanie nowych rozwiązań).
  3. Konsultacje w zakresie potrzeb informatycznych.
  4. Nadzór techniczny nad funkcjonowaniem systemów informatycznych.
  5. Planowanie zapotrzebowania w zakresie systemów informatycznych.

Zadania realizowane przez Sekcję Infrastruktury:

  1. Nadzór i zarządzanie uczelnianą siecią komputerową.
  2. Nadzór nad sieciami lokalnymi w jednostkach organizacyjnych Uczelni.
  3. Zarządzanie strukturą adresową i domenami internetowymi w sieci USK (Uczelniana Sieć Komputerowa).
  4. Podłączanie komputerów do sieci USK.
  5. Nadzór nad zakupami związanymi z USK.
  6. Planowanie remontów USK.
  7. Nadzór, administrowanie serwerami obsługiwanymi przez UCI.
  8. Współpraca z ACI (Akademickie Centrum Informatyczne ) w ramach Akademickiej Miejskiej Sieci Komputerowej (AMSK).
  9. Udział w pracach ACI związanych z eksploatacją i rozwojem sieci AMSK.
  10. Udział w pracach Rady Użytkowników AMSK.
  11. Planowanie rozwoju Uczelnianej Sieci Komputerowej (zwanej USK).
  12. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu łączności telefonicznej (teleinformatycznej) US.
  13. Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego.
  14. Planowanie, koordynacja wdrożeń innowacji technologicznych z zakresu bezpieczeństwa IT infrastruktury sieciowej i serwerowej.
  • Zgłoś problem

    Potrzebujesz pomocy? Napisz zgłoszenie
    Intranet
  • Poczta

    Przejdź do stron poczty
    Sprawdź pocztę
  • VPN

    Informacje o VPN, procedura uzyskania dostępu, wniosek, zmiana hasła
    Pokaż
  • TeamViewer

    Narzędzie przeznaczone do zdalnego kontrolowania systemu poprzez Internet.
    pobierz