Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) to urzędowy publikator informacyjny, składający się z ujednoliconego systemu stron publikowanych w sieci teleinformatycznej Internet, na których zostaje udostępniona informacja publiczna. Informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych w rozumieniu ustawy o dostępie do informacji publicznej, będąca w posiadaniu jednostek administracji publicznej, która podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonym w Ustawie Sejmu RP z dnia 6 września 2001 r.
Uniwersytet Szczeciński korzysta z systemu BIPLO CMS. System ten jest zespołem zintegrowanych ze sobą aplikacji informatycznych, umożliwiających budowę, utrzymanie i powszechne udostępnianie podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej. System jest autorskim rozwiązaniem należącym do Logonet Sp. z o.o., która pełni rolę Operatora BIP.
W celu uzyskania dostępu do Biuletynu Informacji Publicznej należy złożyć wniosek, który powinien zawierać takie informacje jak:
- wskazanie osoby, której zostaną nadane uprawnienia oraz zostanie przeprowadzone dla niej szkolenie.
- wydział/jednostka pracy osoby, która ubiega się o nadanie uprawnień,
- rodzaj wykonywanych czynności oraz treści które będą publikowane w BIP.
Wniosek powinien być złożony przez osobą osobę decyzyjną i wysłany do Administratora BIP – Łukasza Szczybyło (lukasz.szczybylo@usz.edu.pl) oraz do wiadomości Głównego Redaktora BIP – Anety Baranowskiej (aneta.baranowska@usz.edu.pl).
Aby dokonać zmiany hasła przechodzimy do zakładki „Administracja” następnie klikamy przycisk „Moje Konto”. W kolejnym kroku przechodzimy do zakładki „Hasło”.
W zakładce Hasło można zmienić hasło na nowe. Należy pamiętać o tym iż hasło powinno składać się z min. 10 znaków i zawierać minimum jedną małą i dużą literę, cyfrę oraz znak specjalny,
Hasło należy zmienić raz na 30 dni kalendarzowych.
W przypadku braku aktywności w serwisie przez okres 30 dni automatycznie zostaje ustawiony status konta jako „nieaktywne”. Ta sama sytuacja następuje w momencie kiedy użytkownik trzy razy poda błędne hasło.
W takich przypadkach jak i z powodu braku możliwości zalogowania się do Biuletynu Informacji Publicznej prosimy o kontakt z Panem Łukaszem Szczybyło – Administratorem BIP.