Uczelniane Centrum Informatyczne (K- UCI)

Uczelniane Centrum Informatyczne (zwane dalej UCI) jest jednostką ogólnouczelnianą świadczącą obsługę informatyczną w Uniwersytecie Szczecińskim w celu zapewnienia sprawnego realizowania zadań jednostek organizacyjnych Uczelni przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych. W skład UCI wchodzą sekcje:

  1. Sekcja Wsparcia Użytkowników,
  2. Sekcja Uczelnianych Systemów Informatycznych,
  3. Sekcja Infrastruktury.

Zadania realizowane przez Sekcję Wsparcia Użytkowników:

  1. Zapewnienie wsparcia technicznego pracownikom Uczelni w zakresie usług informatycznych nadzorowanych przez UCI.
  2. Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych.
  3. Wsparcie w zakresie prawidłowego wykorzystywania oprogramowania komputerowego na stanowiskach pracy.
  4. Weryfikacja i opiniowanie problemów związanych ze sprzętem komputerowym, wyceny opłacalności napraw
  5. Przygotowywanie wniosków i specyfikacji technicznych w zakresie finansowania zakupów związanych z informatyzacją Uczelni.
  6. Zarządzanie systemem zgłoszeń.

Zadania realizowane przez Sekcję Uczelnianych Systemów Informatycznych:

  1. Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów informatycznych Uczelni.
  2. Koordynacja i kontrola nad danymi przekazywanymi do systemu zewnętrznych (np. POL-on.)
  3. Koordynowanie działań związanych z informatyzacją Uczelni (integracja systemów, wdrażanie nowych rozwiązań).
  4. Konsultacje w zakresie potrzeb informatycznych.
  5. Planowanie zapotrzebowania w zakresie systemów informatycznych.

Zadania realizowane przez Sekcję Infrastruktury:

  1. Utrzymanie kluczowych elementów infrastruktury informatycznej uczelni (takie jak: serwery, macierze dyskowe, routery, przełączniki, firewalle etc.)
  2. Nadzór, zrządzanie i administrowanie serwerami obsługiwanymi przez UCI.
  3. Zarządzanie i administracja aktywnymi urządzeniami sieciowymi (przełączniki, routery, firewalle, kontrolery sieci bezprzewodowej).
  4. Nadzór i zarządzanie Uczelnianą Siecią Komputerową (USK).
  5. Nadzór nad sieciami lokalnymi w jednostkach organizacyjnych Uczelni.
  6. Zarządzanie strukturą adresową i domenami internetowymi Uczelni.
  7. Podłączanie urządzeń infrastrukturalnych do sieci USK.
  8. Nadzór nad funkcjonowaniem systemu łączności telefonicznej (teleinformatycznej) Uczelni.
  9. Planowanie rozwoju oraz modernizacja Uczelnianej Sieci Komputerowej.
  10. Udział w pracach Rady Użytkowników Akademickiej Miejskiej Sieci Komputerowej (AMSK). Współpraca z ACI (Akademickie Centrum Informatyczne) w pracach związanych z eksploatacją oraz rozwojem sieci AMSK.
  11. Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego.
  12. Planowanie, koordynacja wdrożeń innowacji technologicznych związanych z bezpieczeństwem IT oraz rozwiązań w zakresie infrastruktury sieciowej i serwerowej.
  • Instrukcja e-proDziekan

    Logowanie, zmiana hasła w e-proDziekan
    Pokaż
  • Instrukcja MS Teams

    Organizacja spotkań i zajęć
    Pokaż
  • Zgłoś problem

    Potrzebujesz pomocy? Napisz zgłoszenie
    Intranet
  • Poczta

    Przejdź do stron poczty
    Sprawdź pocztę
  • VPN

    Informacje o VPN, procedura uzyskania dostępu, wniosek, zmiana hasła
    Pokaż
  • TeamViewer

    Narzędzie przeznaczone do zdalnego kontrolowania systemu poprzez Internet.
    pobierz