Uczelniane Centrum Informatyczne (O- UCI)
Uczelniane Centrum Informatyczne (zwane dalej UCI) jest jednostką ogólnouczelnianą świadczącą obsługę informatyczną w Uniwersytecie Szczecińskim w celu zapewnienia sprawnego realizowania zadań jednostek organizacyjnych Uczelni przy wykorzystaniu narzędzi informatycznych. W skład UCI wchodzą sekcje:
- Sekcja Wsparcia Użytkowników,
- Sekcja Uczelnianych Systemów Informatycznych,
- Sekcja Infrastruktury.
- Sekcja Rozwoju Narzędzi i Kompetencji Cyfrowych
Zadania realizowane przez Sekcję Wsparcia Użytkowników:
- Zapewnienie wsparcia technicznego pracownikom Uczelni w zakresie usług informatycznych nadzorowanych przez UCI.
- Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych.
- Wsparcie w zakresie prawidłowego wykorzystywania oprogramowania komputerowego na stanowiskach pracy.
- Weryfikacja i opiniowanie problemów związanych ze sprzętem komputerowym, wyceny opłacalności napraw
- Przygotowywanie wniosków i specyfikacji technicznych w zakresie finansowania zakupów związanych z informatyzacją Uczelni.
- Zarządzanie systemem zgłoszeń.
Zadania realizowane przez Sekcję Uczelnianych Systemów Informatycznych:
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem systemów informatycznych Uczelni.
- Koordynacja i kontrola nad danymi przekazywanymi do systemu zewnętrznych (np. POL-on.)
- Koordynowanie działań związanych z informatyzacją Uczelni (integracja systemów, wdrażanie nowych rozwiązań).
- Konsultacje w zakresie potrzeb informatycznych.
- Planowanie zapotrzebowania w zakresie systemów informatycznych.
Zadania realizowane przez Sekcję Infrastruktury:
- Utrzymanie kluczowych elementów infrastruktury informatycznej uczelni (takie jak: serwery, macierze dyskowe, routery, przełączniki, firewalle etc.)
- Nadzór, zrządzanie i administrowanie serwerami obsługiwanymi przez UCI.
- Zarządzanie i administracja aktywnymi urządzeniami sieciowymi (przełączniki, routery, firewalle, kontrolery sieci bezprzewodowej).
- Nadzór i zarządzanie Uczelnianą Siecią Komputerową (USK).
- Nadzór nad sieciami lokalnymi w jednostkach organizacyjnych Uczelni.
- Zarządzanie strukturą adresową i domenami internetowymi Uczelni.
- Podłączanie urządzeń infrastrukturalnych do sieci USK.
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu łączności telefonicznej (teleinformatycznej) Uczelni.
- Planowanie rozwoju oraz modernizacja Uczelnianej Sieci Komputerowej.
- Udział w pracach Rady Użytkowników Akademickiej Miejskiej Sieci Komputerowej (AMSK). Współpraca z ACI (Akademickie Centrum Informatyczne) w pracach związanych z eksploatacją oraz rozwojem sieci AMSK.
- Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego.
- Planowanie, koordynacja wdrożeń innowacji technologicznych związanych z bezpieczeństwem IT oraz rozwiązań w zakresie infrastruktury sieciowej i serwerowej.