• 16 MAR 20
    Narzędzia pracy zdalnej

    Narzędzia pracy zdalnej

    Szanowni pracownicy US, w związku z dużym zainteresowaniem nauczaniem zdalnym naszych studentów, a także wykonywaniem pracy zdalnie, UCI udostępnia następujące narzędzia.

    Office 365

    Zarówno pracownicy US jak i studenci mają dostęp do pakietu Office 365 (logowanie po przez: https://portal.office.com/ za pomoca swojego służbowego maila w domenie @usz.edu.pl – pracownicy i w domenie @stud.usz.edu.pl – studenci). Wszystkie licencje są opłacane przez Uniwersytet Szczeciński – dopóki używamy służbowych maili, dostępne usługi są legalne i opłacone przez naszą organizację.

    W ramach pakietu mają Państwo do dyspozycji Skype for Business (https://www.skype.com/pl/business/) który mogą Państwo też pobrać na smartfony (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.lync15&hl=pl). Jest on w stanie obsłużyć wideo połączenia w dużej liczbie uczestników (wirtualne prowadzenie zajęć i wykładów).

    Dostępny też dla Państwa jest Microsoft Teams – oprogramowanie działające też w przeglądarce (można też pobrać je jako aplikację stacjonarną), służące do zarządzania zespołami i wspomagające pracę zdalną. Możemy aplikację uruchomić z pulpitu Office365 w przeglądarce. Zapraszam też do grupy związanej ze zdalnym nauczaniem: https://teams.microsoft.com/_?lm=deeplink&lmsrc=homePageWeb&cmpid=WebSignIn#/school/conversations/Og%C3%B3lny?threadId=19:a6b85e157361433cab8277b6f070ea6e@thread.tacv2&ctx=channel

    Microsoft Stream – dostępne też jest narzędzie do udostępnianie nagrań video w organizacji: https://web.microsoftstream.com/

    Za pomocą usługi One Drive – mogą Państwo udostępniać pliki dla studentów – wraz z kontrolą kto może pobrać dany plik czy folder.

    Moodle

    Platforma do prowadzenia zajęć w formie e-learningu: https://e-studia.univ.szczecin.pl/. W poprzednim wpisie opisaliśmy jak zacząć pracę w platformie i jak mogą korzystać z niej studenci. Dostępna też jest ogólnodostępna dokumentacja: https://docs.moodle.org/38/en/Teacher_quick_guide

    Kontakt do administratora platformy (Konrad Mielko): https://uci.usz.edu.pl/kontakt/#sekcja-uczelnianych-systemow-informatycznych

    W platformie mogą Państwo podawać informacje dla studentów – kiedy jesteś dostępni online, w Skype, w Teams itp. Kiedy robicie transmisje itp. Możecie dawać studentom zadania do rozwiązania w konkretnym terminie, przeprowadzać testy itp. Udostępniać pliki. Niestety w obecnej sytuacji, szkolenie z obsługi platformy jest niemożliwe.

    YouTube

    Mało biznesowe rozwiązanie ale też skuteczne i darmowe, mając konto w usługach Google (np. Gmail)  mają też Państwo konto w YouTube – gdzie możecie prowadzić transmisje, a jak nie czujecie się na siłach aby robić to na żywo, możecie nagrać wideo i przesłać je (upload) do serwisu. Można ustawić dostępność wideo i czas publikacji.

  • EZD

    Pomoc w obsłudze systemu EZD
    Pokaż
  • Zakup Sprzętu IT

    Procedura zakup sprzętu na US
    Pokaż
  • Instrukcja e-proDziekan

    Logowanie, zmiana hasła w e-proDziekan
    Pokaż
  • Instrukcja MS Teams

    Organizacja spotkań i zajęć
    Pokaż
  • Zgłoś problem

    Potrzebujesz pomocy? Napisz zgłoszenie
    Intranet
  • Poczta

    Przejdź do stron poczty
    Sprawdź pocztę
  • VPN

    Informacje o VPN, procedura uzyskania dostępu, wniosek, zmiana hasła
    Pokaż
  • TeamViewer

    Narzędzie przeznaczone do zdalnego kontrolowania systemu poprzez Internet.
    pobierz